KONTULA
Intro
Kontulan juuret
Laatulähiö vai slummi
Kontula 35 vuotta sitten
Omat muistot ja jutut
Karttoja
Palveluhakemisto
Kuvia
Videoita
Linkit
KontuKeskus
Kontula -lehti
Radio Kontula
Ajankohtaista -arkisto

Haku
Toiminnot
Kirjaudu

Kontulaa ihan vapaasti - keskustelu

Palaa listaan Kirjoita
Otto
Kirjoitettu 19.2.2009 klo 15:03

tämä Uppis/Uppi tuntuu olevan varsinainen nero ihmiseks. Kerjää faktatietoa vaikka kaveri ei ite ole esittänny muuta ku omia fantasioitaan. Toivon todellakin että Kontula muuttuu paikaks missä ei liiku tommosia ihmisiä, itse asiassa toivon että koko Suomi muuttu sellaiseksi paikaksi.

Uppis
Kirjoitettu 18.2.2009 klo 21:06

Joudun nyt jättämään sivistämisenne muutamaksi päiväksi, yrittäkää kestää lapsukaiset.

Rutiköyhä kontulasta
Kirjoitettu 18.2.2009 klo 09:44

Mitähän faktaa sä luulet saavasi,mene eduskuntaan jos haluat puhua joutavia.

Oman elämän pitää olla sopusoinnussa
Kirjoitettu 18.2.2009 klo 09:27

Kyllä se tiedetään, ettei mammona, "tavara" tee onnelliseksi.
"Herra tietää meidän olevan taipuvaisia harhautumaan pois Hänen ohjauksestaan..."

Uppi
Kirjoitettu 18.2.2009 klo 09:22

asenteellista tekstiä, ei faktatietoa, suoraan roskikseen, teillä siellä Kontulassa kunnioitetaan Suomen lippuja.

Rutiköyhä kontulasta
Kirjoitettu 18.2.2009 klo 09:08

Oletko Uppis selvännäkijä,kun voi päätellä varakkuuteni asuinpaikkani perusteella.
Myös itse olen huomannut,että järki ja raha ei kulje käsikädessä.
Näköjään jos on "niin sanotusti" paljon rahaa,niin sitä selvästi tulee köyhille kateelliseksi,taitaa köyhä olla onnellisempi kuin "rikas".Oletko kuullut sanonnan että "köyhän ainut huvitus on vilkas mielikuvitus",rikkaalta tuollainen ominaisuus selvästi puuttuu,selvästi raha muuttaa pään verisuonien sisällön keltaiseksi.

Uppis
Kirjoitettu 18.2.2009 klo 08:38

Suomen lippu saa asianmukaista kohtelua KONTULASSA. Niin sitä pitää pojut.

Uppis
Kirjoitettu 17.2.2009 klo 19:32

Nytalkaa köyhällä Kontulassa olla hermo kireällä, onko paha,me täällä sivistyneessä ja vauraassa Länsihelsingissä emme ratko ongelmiamme väkivallalla. Yrittäkääpä nyt vain keksiä älyllisiä vasta-argumenttejä..tai unohtakaa yrittäkää vain vastata jotain.

Rutiköyhä kontulasta
Kirjoitettu 17.2.2009 klo 09:33

Kaipaatteko 70-luvun kaupunginosien välistä selvittelyä,selvästi haastatte jotain.Veikkaan,että itä helsinki vie ja länsi vikisee.

Uppis
Kirjoitettu 17.2.2009 klo 08:53

Juuri näin, asiaa ei voi paremmin ilmaista.

Coconino
Kirjoitettu 17.2.2009 klo 00:12

Onkos Kontulasta tulossa jonkinasteinen reservaatti Itä-Helsingin alkuperäisväestölle ?
Voi olla, että Kokoomuksen suosimat "mamut" tulevat ja syrjäyttävät Itä-Helsinkiläisiä työelämästä.
Käy aivan samoin, kuin on käynyt Amerikan intiaaneille.

Hyvä Uppis!
Kirjoitettu 16.2.2009 klo 18:44

Siihen on kannaltasi yhtä oiva ratkaisu kuin huonosta Tv-ohjelmasta irtipääsyyn: Tälle sivustolle ei ole pakko klikata varsinkaan, kun olet selkeästi varmaan monta vuotta tajunnut olevasi epätoivottu tapaus? Tai sitten onhan siihen toinenkin selitys: Kaikilla ei ole yhtä hyvä oivalluskyky ja realiteettien taju omasta olostaan. Siksi he saattavat hakata päätään seinään aivan turhan takia.

Onhan myös toisaalta maailmassa ennen sinuakin tallustanut muutama kuuluisa Oman Egonsa yliarvostaja, joita historia nykyisin tuomitsee ja halveksii. Me olemme täällä sen verran valistuneita, ettemme moiseen manipulaatioon mukaan lähde.

Jää hyvästi!

Uppis
Kirjoitettu 16.2.2009 klo 18:01

Ihan aikuisten oikeasti, pysykää siellä Itähelsingin alueella, älkää tulko häiritsemään normaaleja ihmisiä, teidän juttunne kun yleensä ovat sitä luokkaa ettei jaksaisi kuunnella.

Rutiköyhä Kontulasta
Kirjoitettu 16.2.2009 klo 17:52

Sanoinko!!Että olen käynyt Kontulan paikallisessa,vaikka olen kontulalainen,niin käyn ennemmin keskustan ravintoloissa.

Uppis
Kirjoitettu 16.2.2009 klo 17:26

Minä en todellakaan alentuisi käymään Itä-helsingin ravintoloissa, jotai itse kunnioitusta ihmisellä täytyy olla Ukko-munkki on hyvä olutpaikka, mutta tämä ei ollut kutsu.

Ajoin tänään Itäväylää Itikseen päin ja näin kuinka paksu savu mousi sataman suunnasta, siinä teille osviittaa mihin aluettanne kehitetään, niin ta tuleehan se jätteenpolttolaitos sittenkin muutaman kilometrin päähän Kontulasta. Kuinkas siinä nyt silleen kävi.

Rutiköyhä kontulasta
Kirjoitettu 16.2.2009 klo 12:57

Kuuleppas Uppis,mitä fakta argumenttejä sä kuvittelet meiltä Kontulalaisilta saavan,niin paljon kun olet meitä mollannut.Tuosta sinun edellisestä kirjoituksestä näkee sinun todellisen ty.....den,et kai sä kuvittele,että me sun kanssas henkeviä jutellaan !!!!!!!!
Olin baarissa viikonloppuna,en tiedä törmäsinkö Uppikseen kun ravintolassa oli pankinjohtaja mikä esitteli paksua lompakkoaan,heräsi epäilys tai sitten oli tavat vaan samanlaiset.

Varsinaiset tieturit
Kirjoitettu 14.2.2009 klo 22:20

Ostarin läpi kulkee päivittäin noin 30 000 ihmistä, joista murto-osa laitapuolen edustajia. En varmaankaan ole itse ainoa Kontulassa asiansa hyvin hoitava ihminen. Luulenpa, että meitä löytyy enemmänkin?

Tehoisaturska
Kirjoitettu 14.2.2009 klo 21:05

Olen seurannut palstaa ja nauranut tälle Uppis nimimerkin kommenteille. Minäkin olen kokoomuslainen ja tunnen itseni jotenkin orvoksi näitten ostoskeskuksessa parveilevien zompien seassa. En asu Kontulassa, mutta täällä idässä kuitenkin. Tulee harvakseltaan piipahdettua valoisaan aikaan pikkuostoksilla ostarilla. Kerran poikkesin iltamyöhällä ja saan kiittää, että ehjänä selvisin pois. Luuvitosta oli tarjolla ja pummit roikkuivat berberin liepeissä. Ilmiselvästi jotkin luihun näköiset suunnittelivat omaisuuteni sosialisointia.

Uppis
Kirjoitettu 14.2.2009 klo 20:01

Arvauksistasi yksi osui sattumalta oikein.

Odotukseni keskustelun suhteen osui jälleen oikeaan: Selittelyä vaikerrusta ja ulinaa, muttei yhtään fakta-argumenttia asian tueksi.

Hahahahah

Surffaaja
Kirjoitettu 12.2.2009 klo 22:54

Tuo "Uppis" taitaa olla viime vuosituhannelle pois potkittu pankinkinjohtaja. Joka asuu Kulosaaressa tai on asunut ja edustaa Helsingin Kokoomusta.

Rutiköyhä Kontulasta
Kirjoitettu 12.2.2009 klo 21:51

Mitä sä Uppis oot meidän Kontulalaisten asioista kiinnostunut,elä sä sun rikasta elämää siellä lännessä,me eletään just täällä niinkuin halutaan ja pidä rahasi visusti omassa lompakossa,me ei niitä tarvita eikä pyydetä.Pelaa golffia (tietokoneella eri maiden kentillä),kylve vaikka niissä rahoissa (monopoli rahoissa),ajele mersulla(leikki) pitkin Helsinkia (lasten leikkimatto).
Noi sun huuhaa puheet ja lupaukset,että en kirjoita kolmeen vuoteen yhtään mitään,kertoo susta kaiken.Oot yksinäinen reppana,mikä purkaa pahaaoloa kontula.comin sivuilla,melko säälittävää.Et eipä tässä muutakuin hyvää kevään odotusta sullekkin sinne länteen,aurinko piristää synkemmänkin mielen!

Uppis
Kirjoitettu 12.2.2009 klo 19:34

Hienoa kiva että menee hyvin, tarkoitin nyt lähinnä makrotason pohdintaa, Itä-Helsingistä ja sen tulevaisuudesta. Nooh kuka vastaa.

Remontoimme lama-aikana
Kirjoitettu 12.2.2009 klo 12:57

Käytämme hyväksemme lama-ajan alennuksia. Ostamme remontointi tavarat edullisesti ja remontoimme kotiamme. Ennen kesää meillä on valmis uusi sauna ja kylpyhuone,uusi WC. Lämmitetty lattia, kylpyhuoneessa on myös poreallas paikka.

Fiksut remointoi lamassa!

Hyvät ajat Itä-Helsingissä lamassakin
Kirjoitettu 12.2.2009 klo 12:24

Asumme lähellä Jakomäkeä. Aikuiseksi tuleva poikamme muutti sinne ensimmäiseen omaan kämppään. Hänellä on oma tyttöystävä, oma työ. Joten suomme hänelle myös oman elämän. Iloitseme siitä, että osa-aikatyöllä lukiolainen voi asua ihan siistiä omaa kämppää. Hän oli Lontoon matkalla noin viikon. Energiaa ja kielitaitoa riittää. Kävivät katsomassa Lontoon kuuluuisaa hienosto aluetta, Hän käy lukiota Ressussa ja haaveilee tulevaisuudesta Lontoossa.

Kuka on videossa oleva "haistattelija" ?
Kirjoitettu 11.2.2009 klo 12:11

AVOIN KESKUSTELU täytyy laajentaa koskemaan koko Suomen aluetta, ei vain Itä-Helsinkiä.

"Täytyy muistaa, että Itä-helsingissä on vieläkin viime laman runtelemia ihmisiä, jotka ei ikinä palaa työmarkkinoille".

Eivät tietenkään palaa, kun tässä Suomen touhussa ei ole mitään järkeä.

Elämme vasta taantuma vaiheessa. Millaista on lamaannuksen aikana ?
Silloin, kun kukaan ei osta eikä myy mitään.

Miten tarkat ovat nämä koordinaatit?

Työväen Ostarin tori: lat=60.236700 lon=25.084469

Katso video: Työmiehen tietolaari.

http://atuubi.yle.fi/videot_ja_kuvat/id-100449

Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39

Edellinen sivu Seuraava sivu

Kirjoita

Nimimerkki:  
Viesti: